ثبت نام از متقاضيان طرح ساماندهي مشاغل خانگي در بهاباد آغاز شد


مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان بهاباد ضمن اعلام اين خبر افزود: از جمله فوايد اين نوع کسب و کار در منزل به ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن از جمله ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه‌هاي مربوط به اجاره کارگاه، و اياب و ذهاب و نيز افزايش درآمد خانواده، ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان نيز افزايش درآمد خانواده ... اشاره کرد.


"جماليان" همچنين تصريح کرد با تشکيل اين ستاد و اطلاع رساني در اين زمينه ثبت نام متقاضيان از اوايل مردادماه در اين شهرستان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.


وي با اشاره به استقبال نسبتا خوب مردم اين شهرستان گفت: پيش بيني مي‌شود با اطلاع رساني و تبليغات گسترده و بهتر، استقبال مردمي چندين برابر شود و نيز خاطرنشان ساخت اجرايي شدن اين طرح علاوه بر فوايد مذکور در احيا و گسترش بسياري از صنايع دستي که به دست فراموشي سپرده شده نقش بسزايي خواهد داشت.


"جماليان" همچنين به صنايع دستي قديمي چون: گيوه بافي، گيوه چيني، کاربافي، چادرشب بافي و... اشاره کرد که در گذشته‌اي نه چندان دور در اين شهرستان رواج داشته اما اکنون به دست فراموشي سپرده شده و اميد است با اجرايي شدن اين طرح دوباره احياء و ساماندهي شده و گسترش يابد.


وي با اشاره به اينکه در اين شهرستان مرکز آموزش فني و حرفه‌اي داير نشده گفت: از متقاضيان علاقه‌مند به شرکت در اين طرح که فاقد اين مدرک مي‌باشند آزمون عملي گرفته مي‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا